Suri rumah HEBAT


Rindu masa ada kerjaya dulu? 
Aku la tu.. ada la juga rindu.. dah hampir 3 tahun aku bergelar suri rumah sepenuh masa.. uruskan rumahtangga, anak-anak .. 
pada mulanya.. seronok.. bebas masa.. tapi bab kewangan tak berapa bebas hehehehe 
berhenti kerja bermakna, gaji pun dah tak ada.. dalam hati nak berbisnes lah kecil-kecilan dari rumah.. suri rumah lain boleh, kenapa aku tak boleh... 



Ini macam bab pengalaman berhenti kerja pulak ya.. hahahaha
ok.. itu kita masukkan dalam tajuk lain okeh..
Sekarang nak bercerita bab hebatnya suri rumah.. kenapa?
Apa aku peratikan.. suri rumah ni ibarat superwoman yang UNIK.. U.N.I.K ok...
kenapa?
tengah-tengah masak.. dia boleh capai tudung n kunci kereta n bawa kereta ambil anak sekolah.. balik buang tudung n kembali masak balik..
nampak tak..
tiba-tiba ja tgh jadi chef boleh jadi driver
simple je contoh tu..
aku sendiri pulak... tengah-tengah masak, hari-hari stop jap pergi ambil anak sekolah.. n balik sambung masak.. kadang-kadang time dok masak tu,, sempat lagi aku pergi kat mesin jahit sambung menjahit.. ikan berbau kat dapur.. berdesup lari kedapur angkat ikan.. adakala tu hangit juga dibuatnya.. hahaha suami tak pernah tanya kalau ikan hitam sebab dia tahu mesti aku buat 8 kerja dalam satu masa..

aksi ini jangan diamalkan..
ekceli.. suri rumah ni tugas dia bukan sedikit.. banyak.. walau apa pun.. paling aku hormat mereka yang berkerjaya.. lagi ohsem..
pergi kerja.. balik jadi suri rumah..
lagi dasyat.. kadang kala mereka ni jadi hulk ijo.. hehehe kadang kala mereka jadi Goodzilla.. nampak.. aku la dulu..
penat di opis.. kena tegur dengan boss lagi.. balik rumah anak-anak tengok ja tunggu nak makan..
Ya Allah.. kalau tak ada kesabaran, memang goodzilla lagi lah..

Alhamdulillah..
aku sekarang fulltime housewife..
dapat membahagikan masa uruskan 6 orang anak yang kecil-kecil lagi ni.. Satu anugerah tak ternilai bagi aku.. diberi tanggungjawab begini.. macam mana lah keadaan aku nanti bila mereka dah besar.. pasti aku rindukan saat-saat mereka kecil macam sekarang ni..
apa aku buat sekarang.. nikmati sepenuhnya masa bersama mereka..
aku takut.. nanti mereka dah besar.. mereka semakin sebok bekerja.. aku?.... sentiasa merindui telatah mereka di waktu kecil..


Comments