Mula Kenal SHAKLEE

Shaklee Lover...



Aku mengenali shaklee lepas bersalin anak nombor empat - Muhammad Qayyum Aqief 14 Februari 2011... Lepas bersalin hari kedua aku mula mencari set berpantang...

last minute... itulah aku.. sebok dengan kerja.. sampai dah bersalin, ubatan lepas bersalin pun belum cari.. Aqief dilahirkan secara normal.. dan biasanya hari ketiga aku dah mula bertungku.. tetapi tetap amalkan ubatan lain..

aku mengenali shaklee dari kawan.. dan suami terus beli set berpantang shaklee.. full set okehh...
aku mula menggoogle cari pasal shaklee.. study pasal kandungan dan cara pengambilan, kesannya.. (ekceli seller ada juga bercerita tapi aku lebih suka google dan praktikal sendiri baru nampak dan ingat caranya)
sebab bagi aku.. supplement ni bukan macam ubat, kalau makan gitu ja, memang kesannya lambat atau tak berkesan langsung, tetapi kalau pandai dan cara yang betul ambil supplement ni, memang kesan dia seperti membaiki setiap kerosakan dalamam kita der... tu pun kena belajar tau.. kena betul-betul cari maklumat sendiri.. dan kalau dah bergelar seller wajib tahu semua ni..
lain body orang, lain caaranya.. lain body lain kuantitinya, lain body lain waktunya..

aku bermula dengan zink, vitamin c, ostematrik dan esp
perghh.. hari kedua susu melimpah...

aku nak amalkan shaklee tak ada niat pun nak full breastfeeding. cuma nak rawat kesihatan dalaman. dan yang best.. pengambilan konsisten... 4 biji sehari vitamin c, 2 biji zinc, 4 biji ostematrik setiap hari, aku dah boleh berjalan laju siap sapu sampah satu rumah hari keempat...

pengalaman aku ambil shaklee anak keempat sangat jauh berbeza dengan anak pertama, kedua dan ketiga. shaklee ni dah la sedap gile.. tenaga aku luarbiasa jadinya..
dan akhirnya bab susu badan...
seminggu lepas tu... en.suami terpaksa beli peti ais baru.. naampakk..
aku pun semangat nak full BF. siap google cara-cara penyusuan sepenuhnya susu ibu.cara pam, cara simpan susu,cara buat stok.. dan akhirnya dalam tempoh berpantang 45 hari aku berjaya kumpul 520oz susu badan sejukbeku.

bab susu ibu nanti aku kongsikan di entry yang lain ok.
ESP sangat sesuai untuk wanita..
terutama ibu hamil, berpantang, kulit luar dan dalaman. kelebihannya aku kongsikan di label esp


Comments