Selamat Hari Guru


Selamat Hari Guru... 16 Mei 2017 (Selasa) 

Alhamdulillah... hari guru pun dah selesai... 
Keinginan anak-anak di hari guru, seronok, gembira, teruja ... 
bagi mak-mak seperti biasa.. sentiasa menjadi tukang membeli, membungkus, menulis ucapan... 
Keikhlasan anak-anak nampak jelas betapa sayangnya mereka pada guru 

Tiada apa hadiah yang setanding dengan tugas seorang guru.. 
Mungkin ada waktu, kita tengok keputusan anak-anak agak menurun, kita terus menunding jari pada guru, padahal kita sebagai ibu bapa sepatutnya ada sifat tolak ansur dengan guru.. 
guru pertama adalah kita sebagai ibu bapa.. guru di sekolah adalah orang kedua untuk membentuk anak kita kan kan kan kan 




Dikala aku dok membalut hadiah ni, mengalir juga air mata.. teringat zaman sekolah dulu..
sekolah rendah aku di Felda Chuping Perlis, semua anak-anak felda lah.. naik sekolah menengah baru berjumpa anak-anak orang bandar di Kangar, Perlis. Ada juga nama-nama cikgu yang aku ingat.. tapi ada juga yang dah lupa.. adakala kawan-kawan sekolah dok bergossip pasal cerita sekolah dulu, aku kadang-kadang hilang ingatan pula. sayangnya kan... depa bergelak sakan,,, aku dok buat dek ja... ihiks..

Comments